مشاوره نوین کنکور 1393
کنکور93سال طلایی بچه های رشت
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مشاور نوین
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شیمی دوم و سوم و پیش دانشگاهی انتشارات مبتکران
زبان خارجه سوم و پیش دانشگاهی انتشارات مبتکران
بانک تست جامع زیست شناسی انتشارات تخته سیاه
ژنتیک گیاهی انتشارات تخته سیاه
ژنتیک مندلی انتشارات خیلی سبز یا انتشارات تخته سیاه
ریاضیات عمومی 1و2 انتشارات تخته سیاه یا نشر الگو
ریاضیات دوم و سوم انتشارات تخته سیاه یا نشر الگو
فیزیک انتشارات خیلی سبز یا گاج
ادبیات فارسی کلیه کتابهای نشر الگو بصورت مبحثی مانند آرایه ها ، تاریخ ادبیات ، املا و واژگان
زبان فارسی کتاب پنج بخث در زبان فارسی نشر الگو یا انتشارات همگامان
عربی کتاب آموزش عربی انتشارات تخته سیاه به همراه تجزیه و ترکیب
دین و زندگی کتاب جامع تست انتشارات تخته سیاه
زمین شناسی انتشارات مبتکران





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 15 تیر 1392
مشاور نوین
 فیزیوتراپی

دیباچه: تصور کنید که در کشور ما از هر 10 نفر،‌ تنها یک نفر به دلیل درد جسمانی مزمن حداقل یک ساعت در روز نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. آیا می‌دانید در این صورت چه میزان خسارت به کشور وارد خواهد شد؟ عمق این فاجعه زمانی احساس می‌شود که بدانیم دردهای مفصلی و عضلانی در ایران بسیار شایع است. از سوی دیگر طبق آمار جهانی معلولین، حدود 10% از جمعیت هر کشور را معلولین تشکیل می‌دهند و این افراد برای استفاده از توانایی‌های باقیمانده و جبران هر چه بیشتر ناتوانی‌ها و محدودیت‌های خویش به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارند. البته این درصد در کشور ما به دلیل جنگ تحمیلی و حوادث بی‌شمار رانندگی بسیار بیشتر است و به همین دلیل باید برای رشته فیزیوتراپی که به تربیت فیزیوتراپیست‌های متخصص و کارآمد می‌پردازد، به عنوان یک رشته مهم و کاربردی، ‌اهمیت بسیار قائل شویم. در این‌ رشته‌ با استفاده‌ از یک‌ سری‌ وسایل‌ مثل‌ ابزارهای‌ الکترونیکی‌ در جهت‌ رفع‌ معلولیت‌، کاهش‌ علایم‌ بیمارهای‌ مفاصل‌، عضلات‌ و اعصاب‌ تلاش‌ می‌شود. البته‌ فیزیوتراپیست‌ها علاوه‌ بر وسایل‌ فوق‌، از یک‌ سری‌ حرکات‌ ورزشی‌ و درمانی‌ نیز استفاده‌ می‌کنند چون‌ برای‌ کسب‌ بهترین‌ نتیجه‌، باید حرکات‌ ورزشی‌ و درمان‌های‌ الکترونیکی‌ به‌ صورت‌ ترکیبی‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد. گفتنی‌ است‌ که‌ در 60 درصد از بیماری‌ها در کنار دارو درمانی‌ یا پس‌ از دارودرمانی‌ به‌ فیزیوتراپی‌ نیاز است. برای‌ مثال‌ در بیماری‌های‌ عصبی‌ مثل‌ سکته‌های‌ مغزی‌ یا ضربه‌های‌ مغزی‌، شکستگی‌ها، بیماری‌های‌ قلبی‌، بیماری‌های‌ ریوی‌، بیماری‌های‌ زنان‌ و زایمان‌ و نازایی‌، انواع‌ جراحی‌های‌ داخلی‌ و برخی‌ از بیماری‌های‌ اطفال‌ به‌ فیزیوتراپی‌ نیاز است‌. به‌ عبارت‌ دیگر در کل‌ بیماری‌های‌ اسکلتی‌ و اکثر بیماری‌های‌ عصبی‌ و عضلانی‌ فیزیوتراپی‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. در ضمن‌ فیزیوتراپیست‌ها در بُعد پیشگیری‌ نیز فعالیت‌ می‌کنند. برای‌ مثال‌ یک‌ فیزیوتراپیست‌ نحوه‌ نشستن‌ یا بلند کردن‌ وزنه‌های‌ مختلف‌ را آموزش‌ می‌دهد تا از انحرافاتی‌ که‌ ممکن‌ است‌ در ستون‌ فقرات‌ افراد به‌ دلیل‌ عدم‌ رعایت‌ موارد فوق‌ ایجاد شود، جلوگیری‌ کند.
توانایی‌های‌ لازم :
یک‌ دانشجوی‌ رشته‌ فیزیوتراپی‌ باید صبر و حوصله‌ بسیاری‌ داشته‌ باشد چون‌ در نهایت‌ باید با بیماران‌ مختلفی‌ از جمله‌ افرادی‌ که‌ دچار سکته‌ مغزی‌ یا ضایعه‌ مغزی‌ شده‌اند و یا عقب‌ماندگی‌ ذهنی‌ دارند، کار کند و در اغلب‌ مواقع‌ نیز نتیجه‌ کارش‌ به‌ تدریج‌ ظاهر می‌شود. از سوی‌ دیگر چون‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ با دستگاه‌های‌ الکتریکی‌ متنوعی‌ کار می‌کند، باید در درس‌ فیزیک‌ قوی‌ بوده‌ و همچنین‌ به‌ دلیل‌ این‌ که‌ با بدن‌ انسان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ موجود زنده‌ سروکار دارد، باید به‌ درس‌ زیست‌شناسی‌ علاقه‌مند باشد.
موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :
در حال‌ حاضر فارغ‌التحصیل‌ فیزیوتراپی‌ علاوه‌ بر استخدام‌ در مراکز دولتی‌ می‌تواند بعد از گذراندن‌ دوران‌ طرح‌ و همچنین‌ به‌ دست‌ آوردن‌ سابقه‌ کار لازم‌ (6 سال‌ سابقه‌ کار برای‌ فعالیت‌ در مراکز استان‌ها و 3 سال‌ سابقه‌ کار برای‌ فعالیت‌ در شهرستان‌ها) اقدام‌ به‌ تأسیس‌ کلینیک‌ خصوصی‌ فیزیوتراپی‌ کند. علاوه‌ بر کار در کلنیک خصوصی همچنین‌ می‌تواند جذب‌ بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی‌ و فدراسیون‌های‌ ورزشی‌ گردد.
درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :
دروس‌ پایه‌:
فیزیک‌ برای‌ فیزیوتراپی‌، فیزیولوژی‌ عمومی‌، آناتومی‌ (سر و گردن‌ و تنه‌، اندام‌ فوقانی‌، اندام‌ سطحی‌، اندام‌ تحتانی‌) ، بافت‌ شناسی‌، آسیب‌شناسی‌، استخوان‌ شناسی‌، روانشناسی‌ عمومی‌ و معلولین‌، روانپزشکی‌ ، ژنتیک‌ ، کمک‌های‌ اولیه‌، رشد روانی‌ ـ حرکتی‌ کودک‌، آناتومی‌ اعصاب‌، فیزیولوژی‌، نورولوژی‌ ، بیماری‌های‌ داخلی‌، بیماری‌های‌ قلب‌، عروق‌ و تنفسی‌، روماتولوژی‌، جراحی‌ عمومی‌، ارتوپدی‌ ، رادیولوژی‌.
دروس‌ تخصصی‌:
آشنایی‌ با اصول‌ توانبخشی‌ و طب‌ فیزیکی‌ ، فیزیوتراپی‌ (اعصاب‌ ، بیماری‌های‌ قلب‌، عروق‌ و تنفس‌، روماتولوژی‌ ، جراحی‌ ، ارتوپدی‌)، کینزیولوژی‌ و بیومکانیک‌، حرکت‌ درمانی‌، الکترو تراپی‌، اندام‌های‌ مصنوعی‌ و وسایل‌ کمکی‌، ارزشیابی‌ و اندازه‌گیری‌ ، ماساژ و اصول‌ درمان‌های‌ دستی‌، زبان‌ تخصصی‌، پروژه‌، کارآموزی‌.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 13 تیر 1392
مشاور نوین

برای زیست چیکار کنی؟ الان میگم بهت

1.اول اینکه هی تو رویا پوشیدن لباس سفید نباشی یا رو تخت لم بدی پاهاتم مثل بچگی هات تکون بدی (البته هنوزم بچه ای ) و ببینی بعد از یک ساعت یک فصل زیست خوندی ولی هیچی نفهمیدی.

2. در زیست شناسی در درجه اول باید به خط به خط کتاب درسی تسلط پیدا کنید که گاهی هم در بین 4 گزینه مطرح شده در سوالات به محفوظات شما احتیاج دارد و اینکه می توان با این محفوظات از رد گزینه استفاده کنید و حتی اگر شد یه گزینه را رد کنید.

3.مطلبی که غیر از تعمیم دادن به زیست شناسی به دروس دیگر هم قابل تعمیم داد سوال سازی در حین خواندن مطلب است منظور اینکه شما خود را جای یک طراح بزارید و مدل های مختلفی از سوالات را یا در ذهن خود یا در برگه ای جداگانه طرح کنید به قولی باید دید طراحانه پیدا کنید و این کار یادگیری و افزایش ماندگاری و فهم آن بخش را برای مدت بیشتری در ذهن شما تضمین میکند.یادم میاد موقعی که خودم زیست میخوندم اینکارو میکردم و هنگام زدن تست برایم تمام سوالات آشنایی داشت و گاهی سوالاتی طرح میکردم که از خودم به شگفت میامدم و همین سوال سازی باعث خلاقیت ذهن من شد.

4. شما باید بتوانبد بین کتاب های سه سال درسی و بخش های مختلف آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباطات را برای بار های اول و دوم به چشم ببینید منظورم این است که اگر مطلبی از سال دوم و پیش با هم در ارتباط بود کتاب های هر دو سال را باز کنید و صفحه مورد نظر را بیارید و آن مطلب را با چشم ببینید و مطالعه کنید که باعث درک ان مطلب و به یاد سپاری ان در مدت متمادی میشود.

5. مطلب بعدی ارتباط با اشکال و متن کتاب درسی که باید این ارتباطات را خودتان برقرار کنید و نمیشود گفت با یک بار مطالعه از کتابهای درسی میتوان به این قدرت رسید ولی با دوره های 10 دور به بالا کم کم به این قدرت میرسید.

6.توجه به قید های کتاب درسی که بی رحمانه زیاد هستند و گاهی اصلا نمیتوان هیچ دلیلی برای حفظ ان ها و طرح سوالات از آنها پیدا کرد که در جای جای کتاب  سه سال از این قیدهای لامصب استفاده شده است.

7.خواندن مفهومی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر دوره منظم و علمی آن مطلب از آن مهم تر است طی تجربه ام با دوستان و شاگردانی که رتبه های برتری در کنکور تجربی و درصد بالایی در زیست شناسی کسب کرده اند به این نتیجه رسیدم که در اکثر بچه ها زیست شناسی را بالای 50 دور دوره کرده اند و از این نکته غافل نشید که کیفیت فدای کمیت نشود .

 یا حق

همتی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 9 تیر 1392
مشاور نوین
سلام
کنکور 92 هم تمام شد
بچه های خوب و گلم خسته نباشید امروز باهاتون خیلی خوش گذشت ولی الان که دارم اینا رو می نویسم یکسال با هم بودنمون داره مثل یه سریال تو ذهنم پخش میشه خنده هاتون و گریه هاتون شادیاتون و ناراحتیاتون و دادزدنای من اخمهای من تشویق های من و .... بدجوری بغض کردم مثل پایان تموم این هشت سال گذشته سال برام تیرماه تموم میشه زمانی که از شماها جدا میشم دوستون دارم و همیشه موفق باشید ایکاش می تونستم قطره ی اشکی که از گوشه ی چشمانم پایین اومده رو به عنوان امضا این نوشته بذارم.

یا حق
همتی  



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 7 تیر 1392
مشاور نوین

شیوه مطالعه ی زیست شناسی


با توجه به ضریب بالای زیست‌شناسی، این درس اهمیت ویژه‌ای در کنکور گروه علوم تجربی دارد و شما برای به‌دست آوردن یک رتبه‌ی خوب در کنکور حتماً باید درصدی بالاتر از 85 درصد را کسب کنید.

یادگیری موثر زیست‌شناسی نیاز به مطالعه‌ی پله‌به‌پله‌ی مطالب دارد و به این دلیل باید مطالب پایه‌ای را (که پیش‌نیاز درک مطالب دیگر هستند) به‌خوبی فرا گرفت و سپس به سراغ مطالعه‌ی مطالب دیگر (که به مطالب پایه وابسته‌اند) رفت.

 (اگر زیست‌شناسی را یک درس صرفاً حفظ شدنی (مثل حفظ کردن یک شماره تلفن ) می‌پندارید اولین قدم شما در یادگیری زیست‌شناسی تغییر نحوه‌ی نگرش به این درس باشد. پس به حفظ کردن طوطی‌وار  مطالب زیست‌شناسی نپردازید. باید روشی را برای مطالعه به‌کار ببرید که در یادگیری عمیق و مفهومی زیست‌شناسی موثر باشد. ما روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شیوه‌ی مطالعه:

- در هر روز حتماً یک تایم مطالعه را به زیست‌شناسی اختصاص بدهید. (  2 ساعت)

- هر ساعت مطالعه‌ی زیست‌شناسی را تنها به یک عنوان اختصاص بدهید.

- هر ساعت مطالعه‌ی مختص یک عنوان را به 4 بخش تقسیم کنید. 1- قسمت اول را به مرور مطالب ساعت مطالعه‌ی قبل بپردازید. 2- در قسمت دوم مطالب مربوط به عنوان همین ساعت مطالعه را بخوانید 3- چند دقیقه استراحت کنید 4- در قسمت آخر تست‌های مربوط به همین جلسه را پاسخ دهید.

نکته: تعیین زمان 4 بخش یک ساعت مطالعه بستگی به خودتان و میزان پیشرفت شما در مطالعه دارد. مثلاً در چند جلسه‌ی اول بخش‌های 1 و 4 وجود ندارند. زمان استراحت نیز بیش از 10 دقیقه نباشد.

طرح یک ساعت مطالعه‌ی زیست‌شناسی:

  1 = مرور جلسه‌ی قبل   ---------> مرور اجمالی

2= مطالعه --------->تفکر در مورد موضوع مطالعه، خواندن دقیق همراه با خط کشیدن زیر مطالب کلیدی وخلاصه‌برداری

 3= استراحت چند دقیقه‌ای

 4= زدن تست

 جهت اطلاع:

بهترین شیوه‌ی مرور مطالب به این طریق است که پس از مطالعه‌ی عمیق مطالب (به روشی که در زیر ذکر شده) 10 دقیقه به ذهن استراحت داده و سپس مطالب خوانده شده را مرور کرد. روز بعد نیز مطالب را دوباره مرور کردو 6 روز بعد نیز این کار را تکرار کرد. مرور مطالب باید از روی خلاصه‌هایی که تهیه‌ کرده‌اید صورت بگیرد. شما با استفاده از این روش مطالعه، خودبه‌خود این روند مرور مطالب را اجرا می‌کنید.

- اما بهترین شیوه‌ی خواندن مطالب به این ترتیب می‌باشد:

1) ابتدا مطلب را به‌صورت اجمالی و گذرا بخوانید تا ایده‌ی کلی آن را به‌دست بیاورید (پاراگراف اول و آخر، تیترها، شکل‌ها و....)

2) چند دقیقه پیرامون ایده‌ای که از مطلب گرفته‌اید تفکر کنید، در باره‌ی آن‌چه اطلاعات قبلی دارید؟ کاربرد وارتباط آن با مسائل روزمره چیست؟ و...... (سوال طرح کنید و خودتان جواب بدهید)

 3) مطالب را به‌صورت دقیق بخوانید. زیر نکات مهم و کلیدی خط بکشید و نکات مهم را حاشیه‌نویسی کنید.

4) از مطالب خلاصه‌بردای کنید. می‌توانید مطالب مهم را به‌صورت نکات جداگانه درون دفتر یا فیش‌هایی بنویسید. اما بهترین روش برای خلاصه‌برداری، نوشتن مطالب مهم به‌صورت نمودارهای درختی، شبکه‌ای، جدول‌ها، شکل و.... می‌باشد. یعنی مطالبی را که یاد گرفته‌اید به شکلی که ذهنتان آن را خلق می‌کند بازنویسی کنید.

یا حق

همتی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 7 تیر 1392
مشاور نوین

پزشکی

در حال حاضر، نظام آموزش پزشکی عمومی‌، شامل 4 دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی است .دوره علوم پایه دوره علوم پایه پزشکی 5 ترم تحصیلی است که با اتمام آن،‌ دانشجویان مجاز به ورود به دوره بعدی(فیزیوپاتولوژی) هستند و پیش از ورود به دوره بعدی،‌ امتحان جامع علوم پایه پزشکی از تمام دانشجویان به طور سراسری و همزمان، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به عمل می‌آید و قبول‌شدگان،‌مجاز به ورود به دوره فیزیوپاتولوژی خواهند بود. این امتحان، در بردارنده‌ی مباحث تدریس شده در دوره علوم پایه است. درس‌های این رشته در طول تحصیل

دروس علوم پایه:

بیوشیمی، بافت‌شناسی،، تشریح (نظری- عملی)، تشریح (آناتومی) (نظری ـ عملی)، فیزیولوژی(نظری ـ عملی)، ایمونولوژی(نظری)،اپیدمیولوژی، روانشناسی، جنین‌شناسی، تغذیه، ژنتیک، زبان تخصصی، آسیب‌شناسی عمومی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی دوره فیزیوپاتولوژی این دوره شامل 31 واحد درسی است که دو ترم تحصیلی طول خواهد کشید. در پایان این دوره معدل دانشجو از دروس فیزیوپاتولوژی، باید دست‌کم 12 باشد، در غیر این صورت دانشجو باید درس‌هایی را که در آنها نمره کمتر از 12 آورده است،‌ مجدداً بخواند. حداکثر مدت مجاز،‌در مراحل اول و دوم (علوم پایه و فیزیوپاتولوژی) 5 سال است. در پایان این دو دوره دانشجویانی که همه‌ی واحدها را با موفقیت بگذرانند، به دوره‌ی کارآموزی بالینی راه می‌یابند. باید توجه داشت که ملاک قبولی در امتحانات این مرحله، کسب حداقل نمره 12 از 20 است؛ در حالی که در دروس پایه، ملاک کسب نمره 10 از 20 می‌باشد.

دروس فیزیوپاتولوژی :

آسیب‌شناسی اختصاصی، فارماکولوژی، سیمیولوژی، دوره‌های فیزیوپاتولوژی ارگان‌ها .دوره ‌کارآموزی بالینی دانشجویان پزشکی در این مرحله قادر هستند تا آموخته‌های خود را از دروس مختلف با یافته‌های بالینی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها تطبیق داده و با بهره‌گیری مناسب از روش‌های تشخیص آزمایشگاهی، بیماری را تشخیص دهند و اقدامات مناسب درمانی را برای بیمار انجام دهند. این دوره شامل 97 واحد درسی است که در چهار بخش اصلی ارائه می‌گردد و عمدتاً مسائل رایج در پزشکی عمومی را شامل می‌شود که عبارتند از داخلی، جراحی، زنان و کودکان. در سایر بخش‌ها که بخش‌های فرعی محسوب می‌شوند نیز بیماری‌های شایع در آنها آموزش داده می‌شود. با توجه به این مطلب، چهار رشته اصلی جراحی، داخلی، زنان و کودکان زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. در دوره کارآموزی، دانشجویان باید روش برخورد با بیمار، تهیه شرح حال بیمار و نحوه تشخیص و درمان را فرا بگیرند تا در دوره‌ بعدی - کارورزی- که خود تصمیم گیرنده خواهند بود، بتوانند به کمک بیماران بشتابند و تصمیمات لازم را اتّخاذ نمایند. در دوره کارآموزی نمره قبولی در دروس عملی و نظری 12 است و معدّل کلّ دوره کارآموزی باید بالای 14 باشد و چنانچه کمتر از 14 باشد، باید واحدهای با نمره کمتر از 14 تکرار شود تا معدل کل به 14 برسد. در پایان این دوره، دانشجویان قبل از ورود به دوره کارورزی در امتحانی به نام امتحان جامع کارورزی شرکت می‌نمایند و پس از قبولی به دوره کارورزی وارد می‌شوند. چنانچه دانشجویی در امتحان مربوط قبول نگردد، حداکثر 4 مرتبه می‌تواند در این امتحان شرکت نماید.


به ادامه مطلب هم توجه کنید

ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 7 تیر 1392
مشاور نوین


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات